توجه : این فایل به صورت فایل ورد (Word) ارائه میگردد و قابل تغییر می باشد
بخشی از متن دانلود رایگان مقاله مطالعه عددي پديده سرج با مدل توربولانسي k-?در کمپرسورهاي جريان محوري :
تعداد صفحات :17
کاربرد کمپرسورهای محوری در فرآیندهای آیرودینامیکی به علت وجود ناپایداری جریان سیال در دبیهای جرمی کم، محدود است. از جمله این ناپایداریها پدیده سرج است. در کار حاضر تحلیل سه بعدی غیر دائم معادلات ناویر استوکس به کمک نرم افزار فلوئنت در توربوماشینهای چند مرحلهای با استفاده از مدل توربولانسی (k −ε) و نوع SKEمطالعه شده است. نتایج نشان دادند این مدل در مقایسه با انواع معمولی، برای مسائل توربوماشینها دارای دقت بهتر و نرخ همگرایی سریعتری است و در بررسی رفتار سیستم تراکمی برای نقاط عملکرد متفاوت کمپرسور، هنگام بروز پدیده سرج و تغییرات نوسانات فشار و دبی جرمی با گذشت زمان، دقت قابل قبولی دارد. به طوریکه نرخ متوسط دبی جرمی محاسبه شده برای روتور ناسا 67 در مطالعه حاضر و مدل SKE برابر (kg/s) 23/34 است و دادههای آزمایشگاهی مقدار (kg/s) 61/34 را نشان میدهد. همچنین مشخص شد که در شرایط سرج با افزایش دور طراحی نوسانات کاهش زیادی خواهند داشت.